Tervislik: lillkapsapuder ja üks eriti mõnus türgi oa-kana-kookospiima-karrikaste

IMG_6358

Minu kokkamine on alati spontaanne: alustan ühtede ideedega ja lõpetan sootuks teistsuguse söögiga. Sisuliselt kombineerin seda, mida kodus parajasti on ning kõikvõimalikku värsket ja külmutatud juurvilja-köögivilja ostan ma poest alati vähemalt kolme kasti kaupa 😀

Enne kui selle maitsva retsepti avaldan, toon lühidalt välja selles kasutatud toiduainete kasulikumad omadused.

Seekord siis mõtlesin teha kanakarrit, kuhu tervislikkuse huvides arvasin sobivat ka külmutatud türgi oad. Türgi oas sisalduv valk on üks paremaid asendamatute aminohapete allikaid ja organism omastab seda hästi. Lisaks pidavat keha valkude seedimiseks kulutama väga palju energiat, mis on kaalu langetamise seisukohalt väga kasulik. Koorena kasutasin kookospiima, mis on hea alternatiiv koorele või piimale, olles täiesti laktoosivaba ja sisaldades ohtralt kaaliumi, rauda, magneesiumi ja fosforit. Maitsestamiseks kasutatud kurkumi kasulikest omadustest aga saab aimu Hingepeeglis avaldatud fotolt:

Loomulikult ei puudu kastme seest ka sibul ja küüslauk, mis on teada-tuntud supertoiduained juba meie vaarvanaemade toidulaudadel.

Lillkapsas sattus aga minu seekordse retsepti sisse täiesti juhuslikult. Panin lillkapsa aurutama mõttega oma seitsmekuusele täna tutvustada uut maitset – lillkapsapüreed. Tema lillkapsast kahvliga puruks vajutades leidsin end mõttelt, et lillkapsapüree väikeste lisadega võiks olla kastmele väga mõnus lisand. Tuleb välja, et lillkapsast peetakse oma toitainete sisalduse ja nende omastamise poolest kõige väärtuslikumaks kapsaliseks: selles on rohkelt kaaliumi, magneesiumi, rauda, C, B- ja PP grupi vitamiine ning sarnaselt türgi oale palju kergesti seeduvaid valke, mis sisaldavad inimesele vajalikke aminohappeid. Selle mineraalsoolade sisaldus on suurem kui peakapsas ja C-vitamiini ööpäevase vajaduse saab kätte juba 50 grammist.

Eriti ei tohiks alahinnata peedisalati kasu oma kehale: peet on nimelt üks parimaid pektiiniallikaid, mis aitab kehal puhastuda kahjulikest jääkainetest. Lisaks on see üks joodirikkamaid köögivilju ja sisaldab suurel hulgal kaaliumit, mis on südamele hea ning magneesiumit, mis on oluline just sportlastele, aidates lihaskrampide vastu. Peedi kasulikkusest võiks tegelikult raamatu kirjutada, seega lähen parem asja juurde ja panen retsepti kirja 🙂

Kuna peedi keetmisega läheb kõige kauem aega, võiks alustada peedisalatist. Kellel selleks aega ei ole, võib osta ka juba valmis keedetud või isegi keedetud ja riivitud peedi 🙂 Küüslauku lisage purustatult/tükeldatult nii palju, kui ise välja kannatate – mida rohkem, seda parem! 😉 Salati teeb kreemisemaks 1-2 spl Kreeka jogurtit (ka hapukoor ajab asja ära, kuid Kreeka jogurt on kindlasti tervislikum valik, sisaldades vähem rasva, rohkem valku).

Seejärel võib aurutama panna lillkapsa (sellest, millist aurutamisvahendit ma kasutan, on kirjutatud ühes varasemas postituses). Kui lillkapsas on pehme, surusin selle lihtsalt kahvliga puruks, lisasin 1-2 tl taluvõid ja 1-2 spl kuivatatud murulauku (võid kasutada ka muid kuivatatud või värskeid ürte, mis sul kodus leidub).

Kastmeks puunistasin kõigepealt kanafilee. Siis võtsin ühe teise, veidi sügavama panni ja pruunistasin seal kõigepealt ühe sibula ja viis küüslauguküünt. Seejärel lisasin türgi oad (minul olid külmutatud, üles sulatada pole eelnevalt vaja, pannil sulavad ise) ja siis hautasin umbes 15 minutit kaane all keskmisel kuumusel. Viimaks lisasin eelnevalt pruunistatud kana, purgi kookospiimaga, 2 tl punast karripastat, 1 tl kurkumit ja maitsestasin soolaga. Lasin kogu kompotil haududa veel umbes viis minutit.

See roog sobib suurepäraselt ka taimetoitlastele, sellisel juhul tuleks kanafilee lihtsalt välja jätta 🙂

Soovin teile head tervist ja mõnusaid maitseelamusi! 🙂

Health-Quotes-Dr.Janet-3-300x231

Advertisements

About Marta Jorits

Kokandushuvilisest tervisliku toidu gurmaan! :)

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: